Friday, March 23, 2012

permata ?

takhta yang amat tinggi,
walaupun daripada sesiapa,  
saya bukan permata di lautan, malah bukan juga bintang di langit nan indah,
saya bukan untuk dipuja, aku bukan untuk dicinta oleh sesiapa,
saya bukan untuk dijejak setiap masa, malah setiap ketika
saya punya kehidupan, kehidupan penuh pancaroba.


saya masih mempunyai banyak kesilapan,
malah x lari daripada emosi manusia biasa,
saya x minta untuk dihargai,
saya juga xdiminta untuk dimiliki

namun,
apabila gelaran itu yang diungkapkan kepadaku, PERMATA?
aku tetap berterima kasih kepada si penutur,
kerana,


ucapan itu , cukup bermakna buat insan kerdil seperti diri ini,

insan yang sememangnya x layak menerima panggilan seperti itu,
insan yang x pernah lari daripada membuat kesilapan,
kerana, hakikat, AKu masih mencari sinar itu,
InsyaAllah.. biar masa menjadi penentu . :')
segala jawapan yang masih ditunggu.
maaf................


sincerely,
ME :')

No comments: