Sunday, March 25, 2012

aturan Allah tu cantik sangat


x tahu nape, tiba2 rase nak nagis,
Ya Allah, kadang2, rase menyesal pon ade
kenapa ? kenapa? dan kenapa ?
tu lah ayat2 dalam hati aku saat itu,
aku sayang sangat nak tinggalkan subjek Prinsip Perakaunan,
aku akui, dulunya,
aku berusaha bersungguh2 dapat Akaun A+ dalam SPM,
dan, alhamdulilah, Allah bagi apa yang aku nak tu,
dan, Allah bagi aku peluang masuk sekejap Accountancy kat UTP dan UIA,
saat tu, aku rase, tu lah masa depan aku
ya ! ak rase saat tu, ak akan jadi bakal bussineswoman,
tak pun, guru akaun,

dan,
saat ini, segalanya berubah, totally different,
aku terkejut dapat subjek ni kat Maktab perguruan,
Pemulihan, Bahasa Melayu dan Matematik,
Pemulihan ? subjek yang x pernah ak pkir aku akan ajar,
tapi, selepas hampir 2 tahun aku belajar,
perlahan2 aku cuba terapkan rasa sayang pada jurusan ini,
Allah pilih ak untuk pulihkan murid2 yang perlukan perhatian di luar sana,
Murid pemulihan, namun guru harus pandai mengendalikan mereka,

*Baru2 ni, ak tersedar, dan mula nampak aturan Allah*

sebab, baru2 ni, aku kena jadi guru tuisyen subjek Akaun
kepada anak2 pensyarah aku kat maktab,
x sangka ada pensyarah tahu aku minat Akaun,
masa dapat tawaran tu, rasa nak nagis sangat2,
seriusly,, sangat mengimbau kenangan belajar Akaun,
malah aku kena ajar subjek Additional Mathematics kat tuisyen tu,
dua2 subjek kegemaran aku,
dah lame tinggalkan dua2 subjek tu,
tapi, alhamdulilah, Allah beri memori yang kuat,
insyaAllah kalau kita cuba study semula, dapat ingat,

Cantikkan aturan Allah tu, walaupun Allah x bagi aku subjek Akaun,
Allah bagi aku semua sekali,
sebab apa ?
Allah sayang kita <3 ^^
terima kasih Ya ALlah sebab sayang, aku yang kerdil ni :')

"patutkah manusia menyangka mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata 'kami beriman' , sedang mereka tidak diuji (dengan cubaan)"
(al-Ankabut :ayat ke 2)


*cerita di atas sekadar perkongsian, main point di sini =) kan tengah musim dapat result SPM skang ni, mesti ramai dalam dilema ,, jadi ...

Redhalah dengan segala ketentuan Allah tu, sebab,
kita x tahu aturan yang Allah aturkan untuk kita,

cuba belajar didik diri agar sentiasa Redha =)
sebab, segala yang Allah aturkan tu, ada hikmah, YAkinlah pada ALLAH =)

sincerely,
ME to those faces problem,
please BE STRONG :D

2 comments:

C!@H (boyish girl) said...

enjoy larr ciah bila baca post blog kak shasha....penuh dgn kata hikmat,semangat n puji2an terhadap ALLAH...so...teruskan mengepost lagi ek kak shasha..... ^_^

shasha said...

ciah :) kak sha2 tulis ape yang ade dalam fikiran kak sha2 jer =)