Sunday, March 18, 2012

saat diuji dugaan Allah




manusia
M-A-N-U-S-I-A
x pernah lari masalah dan juga dugaan,
makin kita beriman pada Allah, makin kuat pula dugaan Allah nak uji kita, kita sebagai manusia, selalu je mengeluh dengan semua dugaan tu, x dinafikan, kita manusia biase, tak pernah lari dari rase keluh dan kesah, tapi, yakinlah, setiap yang Allah uji kita tu, Allah sebenarnya, tengah rancang yang terbaik buat kita, insyaAllah.


DUHAI HATIKU YANG SENTIASA PERLU DIRAWAT DENGAN SURAT CINTA ALLAH, tolonglah sabar dengan segala dugaan ini, Allah turunkan dugaan sebab dia tahu, aku boleh hadapi dugaan tu,

**Aku adalah seorang insan yang teramat kerdil.. ak x pernah lari dari melakukan kesilapan. tapi, selagi aku masih ada nyawa ni, ak harap, dengan hanya beberapa ayat ak ni, sekurang2nya, dapat menyedarkan diriku sendiri, diri yang membaca dan siapa sahaja, sedarlah,,**

SETIAP BERLAKU, PASTI ADA HIKMAHNYA =)

"patutkah manusia menyangka mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata 'kami beriman' , sedang mereka tidak diuji (dengan cubaan)"
(al-Ankabut :ayat ke 2)

**Kita nak tengok matahari, Allah pula, turunkan hujan untuk kita, puas kita menangis cari cahaya matahari tu, rupa2nya, Allah nak hadiahkan kita PELANGI lepas hujan tu, jadi, bersyukurlah dengan setiap dugaan yang kita hadapi tu,, saat inilah, kita tahu siapa sebenarnya di pihak kita, dan sebaliknya =)**

"Oleh itu maka, (tetapkanlah kepercayaanmu) bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan"
(al-Insyirah:ayat ke 5)


kita kena bergantung pada Allah.. kebergantungan kita terhadap Allah mesti kuat, kita hamba Allah, ALLAH ! AKU CINTA ALLAH =) KAMU JUGA .. buat kamu yang sedang ditimpa masalah, sabarlah, doaku sentiasa buat kalian semua wahai ummat Allah =) sama2 lah kita doakan kesejahteraan kita semua, I'm PROUD to be MUSLIM ^^ Alhamdulilah,,,

**DOA pengikat hubungan kita dengan MAHA PENCIPTA. ALLAH =) **

3 comments:

Ad-Dien said...

la tahzan..barakallhufik

Penjelasan Status Zikir Taubat الهي لست للفردوس أهلا

Nia Ridzwan said...

SHASHA kuat~
SHASHA boleh~

hihi.

la tahzan. innallaha ma'ana :)

shasha said...

thanks NIA ;') insyaAllah ^^