Tuesday, December 11, 2012

apa yang menarik dgan cerita hantu ??

salam readers :)

**peringatan, post kali ni, sangat2 x berfaedah, dan berunsur tahyul serta x baik untuk kesihatan**


ari ni, lepas dah siap kemas2 rumah, basuh baju, sidai baju, menyapu, masak ,semua2 tu,
baru sempat bukak fb,twitter dan blog,, hehe *nampk x rajin tu. haha
tadi sembang2 kat fb dgan bestfren, si azuwin, galin .. gajune x on9,,
time comment2 tu, tbe2 masuk bab cerita hantu, haha,,

untuk pengetahuan,, azuwin, galin n gajune hobinya adalah menonton cerita hantu, 
jadi, bila kitorang semua ramai2 duduk kat bilik gajun n galin selalu akan tgok movie sama2
tapi,, 1 je masalah yg di hadapi di sini,,
SAYA TAKUT TENGOK CERITA HANTU ! oh, oh, oh,

ni lah masalah terbesar yang dihadapi oleh saya, haha, setiap kali tengok cerita hantu,
saya akan keluar terus dari bilik tu, atau pun, buat2 ajak dorang tengok cerita lain, hhehe..
apa yang dapat saya simpulkan, kawan2 saya ni, suka sangat tengok cerita hantu, haha,
jadi, saya pun buat lah beberapa carian kat google mengenai, apa yang menarik sangat cerita hantu ni ?

jadi, agak x berfaedah yer pencarian saya kali ni, cari kat google mengenai, 
"apa yang menarik dengan cerita hantu "
haha, macam2 keluar,, jadi, saya sebagai penonton yang jarang tgok cerita hantu ni, awal2 nak mintak maaf kalau pencarian dan description saya terhadap cerita hantu salah.

jadi, berikut antara yang dicari oleh penonton dalam cerita hantu :

1) adegan yang terkejut-terkejut : 

haha. *gelak dulu.. mgkin time tengok cerita hantu, ramai penonton yang suka tggu saat2 yang boleh buat mereka terekejut2, sebab ape ? mungkin ini salah satu cara nak menguatkan jantung mereka.. secara saintifik pon, mgkin bayi yang baru lahir, kita kena banyak kali jugak buat dia terkejut dan bagi dia nagis, sebab, nak bagi jantung dia kuat bile dia dewasa nanti. haa, nampak x sequence dia,,sebab, bila dah biasa tgok adegan yang terkejut2, mereka akan lebih cekal untuk hadapi msaa depanyang penuh cabaran gitu, yela, bila dah baisa tonton sesuatu yang menyeramkan, bila hadapi sendiri di dunia realiti, x lah takut sangat..haha.. kata orang, "alah bisa,tegal biasa". *ohh, mintak2 dijauhkan.

2)adegan hantu kena bunuh :

waktu ni, penonton akan belajar cara untuk menghalang diri mereka daripada terkena gangguan hantu, 
teringat waktu kecik2 dulu, abang2 saya suka takut2 kan saya ada hantu kat atas almari lah, hantu kat sebalik langsir lah, siap kitorang selalu main jadi hantu dan mesti akan ada penyelamat.. jadi, bila dah dari kecik diajar camtu, serta merta otak kita telah diproses untuk takut kepada mahkluk yang bernama "HANTU" . haha, jadi, point dia, org tgok cerita hantu untuk tau camne cara nak halau hantu daripada menggangu mereka *mungkin.. (actually hantu pon boleh kena bunuh ea? ehh)

3)adegan putera raja selamatkan heroin daripada hantu

ok, point yang ni sangat mengarut,, haha, sekali lagi diingatkan, saya jarang tegok citer hantu, dan bukan sama sekali penggemar tegar cerita hantu..jadi saya x tahu pulak dalam cerita hantu ade hero heroin siap.. mgkin ade, dalam cerita2 hantu english kan, mane saya nak tahu, jadi, kepada penonton2 ni, mereka suka tgok waktu babak2 romantik lah ni kan, konon2 hero dgan berani selamatkan heroin daripada hantu yang menggangu,, hmm, power jugak hero2 zaman sekarang ni, mgkin hero2 cerita2 seprti ini adalah terdiri daripada pak2 bomoh serta tok2 mudim yg tahu cara2 nak halau hantu, menangkap hantu dan nampak nice je bile dapat tgkap sekalian mahkluk tu.., haa. mane tau kan ? aikk -.-

baiklah,, rasenya, mgkin tu antara 3 sebab utama kenapa penonton2 yang termasuk kawan2 baik saya sendiri, 
gemar sungguh menonton cerita hantu, haha,, sekali lagi saya menegaskan, saya x suka tgok cerita hantu.. 
walaupun hanya mendegar hantu tu mengilai dari jaoh tanpa menontonnya. oihh. ohh.. 
jadi, kepada peminat2 cerita hantu di luar sane, Selamat menonton, dan selamat menguatkan kuasa jantung anda :) haha , chiil ^_^


sebelum penutup, nak kenalkan lah sikit wajah2 sahabat2 saya yng suka sangat tgok cerita hantu ni,, taadaa :-->


dari kiri, galin, zuwin, gajun dan saya,,
ok, kesimpulannya kat sini, tonton lah apa pun yang anda suka, kerana, setiap yang kita lakukan tu, pasti dan tetap ada kebaikan dia kan, cuma tugas kita sendiri untuk jumpa kebaikan cerita yang kita tonton tu, haha, ok lah XOXO, S.. *istanbul ak datang style plak..



sincerely,
ME :D
when we apart cause by a distance,
we can keep in touch each other,
and that's how u prove that we are love each other..

No comments: