Showing posts with label Heart. Show all posts
Showing posts with label Heart. Show all posts

Thursday, May 30, 2013

Jadi Wanita Ni...

salam readers:)
saya rase nak bg motivasi dan peringatan pada diri sendiri :)
rase nak bermadah sikit malam2 ni :)


Jadi Wanita Ni,
TAK SENANG, TAK SUSAH..
Jadi Wanita Ni,
kita yang corakkan, siapa kita dan bagaimana kita nak jadi.


Jadi Wanita Ni,

nak masuk syurga senang je.
Jaga 4 Perkara yang Nabi Muhammad p.b.u.h cakap,
dapatlah perform.
Pertama,
Jaga solat 5 waktu, saat wanita sibuk dengan dunia, solat jangan lewat2,
lewat macam mane pon, shopping ke, tgok wayang ke,
jangan jadikan alasan nak perform solat
jaga solat, sorga menanti.
Kedua,
Puasa Ramadhan,
memang perempuan selalu ABC tapi jangan pulak lupa ganti puasa2 yang ditinggal  tu,
Ketiga,
Memelihara maruah.
wanita boleh berani, tapi jangan terlalu berani sampai membuang ke tepi perasaan malu,
kerana, maruah wanita adalah yang terpenting sekali,
Maruah dan memelihara kemaluan itu amat berkait rapat yer anak2.
dan Keempat,
merangkap yang terakhir sekali,
menjadi isteri yang Taat kepada suami,
part ni, antara yang penting, kerana,
perkahwinan bukan hanya menghalalkan hubungan suami isteri sahaja,
tetapi sebagai satu platform yang mana, dengan taatnya seorang isteri kepada suami,
ia adalah suatu jalan menuju ke syurga :)
Jadi, lengkapkah kita untuk menjadi wanita penghuni syurga ?

Jadi Wanita Ni,

selalu kalah dengan mainan emosi,
(ni isu perempuan kuat layan perasaan)
perempuan kuat merindu,
kalau x dengar sehari kata-kata sayang daripada kekasihnya, dah syak dia x disayangi lagi,
perempuan kuat cemburu,
tengok orang lain ada anak anak banyak,
mesti nak berusaha dapatkan lebih banyak *ini penulis gurau,haha
cemburu di sini, membawa konteks dalam alam percintaan,
perempuan kalau dah cemburu, ditanya apa, semua x nak dijawab,
kalau tengah cemburu, muncung panjang ke depan,
siap boleh buat hanger baju pegi kuliah,
jangan salah tafsir dan salah guna emosi yang dah diberikan,kerana..
emosi yang banyak dalam jiwa wanita mempunyai tujuan kewujudannya,
di sebalik kesemua emosi ini,
menjadikan seorang perempuan itu bernaluri seorang ibu,
kerana, sikap mainan emosi, toleransi dan kasihan yang menbuak-buak ini lah ,
yang menjadi satu pelindung kepada anak2 kecil,
mangsa-mangsa marah berangnya seorang lelaki bergelar ayah yang letih pulang dari kerja,
emosi2 yang wujud ini jugalah yang menjadikan, suatu drma yang dilakonkan dapat dihayati.
Jangan salahkan jantina mengapa anda jadi emosi begini,
Emosi boleh dikawal dengan rasional yang ada,
Ya. itulah pentingnya rasional, jangan bersikap terburu-buru dalam MELAMPIASKAN RASA,
JADI WANITA KENA BANYAK BERSABAR
kerana, ketahuilah bahawa, lelaki berjiwa lurus, jadi, jika anda merajuk misalnya,
jangan terlalu mengharap akan ada yang memujuk,
akhirnya, anda akan memujuk diri anda sendiri :)
(diingatkan sekali lagi, ni bukan pesanan atau ingatan  tentang cinta cintun or so on.it's about WANITA)
selagi ia x perlu, jangan melebih2 dan mengada2 dalam bermain emosi,
kawal emosi, fokus minda, atasi kontroversi, dan teruskan perjalanan hidup :)
kerana lembutnya Sumayyah menghayun buaian, boleh juga menggongcang dunia **lirik nasyid

Jadi Wanita Ni,

Rajin itu menjadi asas seorang wanita.
penulis terjumpa 1 ayat yang buat penulis rase ia sangat2 kelakar. 
"Perempuan comel .. mata besar2 .. suara manja .. tak pandai masak .. yang dia pandai main twitter ..kahwin nanti suami dia makan lappy"
Ayat di atas, penulis jumpa di dalam laman twitter, waktu tu, kebetulan terbaca,
adik2 belasan tahun yang tulis ayat tu, walaupun ayat tu macam kelakar dan macam adik2 punya ayat,
tapi ia cukup mendalam bagi penulis.
Mengapa?? ayat terakhir tu buat penulis terfikir,
"adakah lappy boleh dimakan? ohh, tidak sama sekali :)"
haha, jadi, rajin tu sebenarnya kunci segala2nya,
memang ada orang kata " ala, memasak boleh blajar lah"
ok, ni memang penulis sokong 120%.
tapi, percaya x, bila penulis sendiri hadapi saat2 genting yang memerlukan keterpaksaan memasak di rumah,
apa yang dapat penulis katakan adalah,
TEORI SAMA SEKALI TAK BERGUNA WAKTU ANDA TENGAH PRAKTIKAL !
ingat dah, ok, fine, masuk santan pas dah kuar bau (teori)
time (praktikal) .. eh, bau apa ? tadi cam dah berbau . bau ape ? bau yang ni ke? hmmm, 
nampak ? banyak x persoalan yang menyesakkan minda anda ketika itu ?
jadi, berbalik kepada point "Rajin" dia atas, dapat penulis katakan,
jadi wanita, kena rajin, lau x mencuba, mana mungkin boleh pandai secara tiba2,
umpama buat "ting!" yang tbe2 boleh menghebatkan seseorang -.-'
kalau sekadar dok hafal menu itu, menu ini, dan x pernah pon nak mencuba,
serius,, usaha menghafal anda adalah sia2 
**kenapa tiba2 macam ceramah plak ni -.-" kat atas bermadah, huish,.,.


Jadi Wanita Ni,

kena pandai urus akal,
"Allah tidak memberi anugerah kepada manusia,
melainkan suatu anugerah yang lebih baik dari akal dan adabnya,
kedua-duanya adalah keindahan pemuda,
Jika tiada, maka kematian lebih baik untuknya" 
Ayat yang penulis petik daripada buku "77 Tip Melembutkan Hati Lelaki"
percayalah, akal yang tuhan beri tu, kena pandai guna,
adakah hidup kita sebagai pemuda dan pemudi hanya untuk terus dari bangun pagi,
menghadap komputer riba, diteruskan dengan bermain pelbagai 'game'
dan masa seharian dihabiskan sebegitu sahaja.
adakah ini realiti kehidupan anda?
haish, jadi wanita kena pandai urus akal,
gunakan kreatif yang dianygerahkan tu,
untuk menerobos bidang perniangaan misalnya,
saya mengangkat sahabat2 saya yang menceburkan diri dalam menjual shawl2 atau tudung2 misalnya,
apa yang dapat saaya katakan,
inilah wanita yang kita nak lahirkan !!
bukan yang hanya tahu makan masakan mak setiap hari ! *terkena diri sendiri :'(
cuba reflek semula diri kita,
sejaoh mana kita sebagai wanita,
berguna kepada orang sekeliling kita ?
adakah dengan ketiadaan kita, orang akan merasainya?
ataupun, orang lebih gemar jika tiada terus kita di sekeliling mereka ?
siapa kita ?
dan di mana kita berpijak ?
hidup sebagai wanita adakah hanya mahu menagih cinta lelaki ?
tanpa mahu berusaha sendiri membina keyakinan dalaman sendiri ?
Nampak, banyakkan persoalan yang belum terjawab.
ohh ! bangkitlah wahai wanita.
jadilah seperti seorangIBU
hadirnya disenangi, hilangnya dirasai
tiba2 ade wanita menjawab "tunggulah aku kahwin, nanti jadi lah juga ibu"
konteks "IBU" di sini bukan orang yang dah kahwin, ade anak, then dan berkeluarga,
"IBU" di sini, adalah..
yang bila mana, waktu dia x de di rumah, dah magrib pon, tingkap masih terbuka ,
sebab ape ? oh,, baru sedar, selama ini, ibu yang buka dan tutup tingkap tersebut.
tengok pinggan x terbasuh, sebab ape ? oh, baru ingat, selama ni, ibu yang buat.
SEE, betapa kecil isu buka tutup tingkap ini,
namun memberi impak yang sangat besar kepada orang sekeliling,
inilah yang kita panggil, WANITA HEBAT :')
wanita remaja, jadilah bakal2 ibu yang pandai urus akal, serius :) seruan ini, saya buka kepada diri saya juga.
**nota : Akal adalah pelita yang tidak kelihatan,hiasan yang tampak, pengatur diri, dan pemantau urusan seorang hamba. Kehidupan tidak diperbaiki tanapa akal dan urusan hidup tidak berjalan sempurna kecuali berdasarkan akal

 Jika tiada satu pon ciri di atas adalah diri anda, dan anda claim anda adalah wanita yang Daebakk ! maka boleh saya katakan anda maksum ~ mana mungkin manusia sempurna dan terlalu sempurna ? mustahil.
Jadi, walaupun tak semua di atas adalah diri anda, ambillah sedikit wadah ini sebagai pengubat hati yang lara.

tepat pada muka :") shoot~

p/s : jangan kuat sangat cemburu, kesian kat kawan tu -.-"

sincerely,
ME :D
*bilamana kita dah berjanji, insyaAllah, kita perlu tepati :)  
selamat malam wanita di seluruh dunia :) esok kena bangun awal siapkan nasi lemak untuk famili. oyeaah ~ 
 


Wednesday, December 26, 2012

Sekolah akan dibuka !

salam n selamat sejahtera readers..

cuti skola dah nak abes, dan, kelas PISMP sem 3 akan saya hadapi sem baru ini.
okai.. cam biase lah, nak masuk tahun baru, commonly, semua nak buat azam baru kan :)
azam itu, azam ini. dan azam bin ... oppss :) tu nama orang . kiki

baiklah, jadi, arini, saya dah senaraikan, Top 5 azam baru saya untuk tahun 2013 akan datang :) hehe

Berikut adalah azam  saya untuk tahun 2013 :


1) JADI BAIK,RAJIN, comel, AWESOME, TAAT DARIPADA TAHUN2 SEBELUM :)

ok, azam dah ade, kena tahu, ape yg perlu dibuat kan :) jadi,,
**nak jadi BAIK**
      - kena tolong orang selalu  -xboleh marah2 sangat  - banyak2 senyum :)   -ceria selalu

**nak jadi RAJIN**
      - pergi kelas awal   - siapkan homework awal  - rajin2 buat asignment  -tolong mak selalu kat rumah  -xlewatkan solat

**nak jadi COMEL**
      - wudu' selalu  - sentiasa senyum  -diet !! -pakai pakaian yg sopan  

**nak jadi AWESOME**
       - aktifkan diri dgan bersukan  - rajin2 jogging  - banyakkan g kuliah2 agama :)

**nak jadi TAAT**
      -  dengar cakap mak ayah  - x carik lain (motif? haha)  - banyak2 doa dapat jodoh soleh(hehe)

gambar dr fb saya :) saya, madi dan anis ^_^  *motif nak kate, otw nak jadikan diri cute. haha

2) TURUNKAN BERAT BADAN :)


  **sambil tulis point ni, tengah makan aiskrim =.=" penuh semangat !

ni antara favourite azam setiap tahun. haha. same je tiap tahun nak diet, tapi turunnya sikit aje.. 
nak kurus macam NURSOFINA MAHMUDIN !! haha -.-" 
memang mimpi la kurus camtu.. xpela, yg penting, nak turunkan sikit lagi. 
sebab, bila badan sihat, xla rase malas nak bangun tahjud ke kan.. 
serius besar dugaan org badan berat sikit dr org lain ni. rase malas selalu gak ade.. susah nak lawan nafsu tido, makin besar, makin besar nafsu makan, tidur dan sbgnya.. 
Jadi, WAJIB POINT NI!
**sem depan bertekad nak aktifkan diri balik dalam Puteri Islam dan kejohanan2 Hoki :) insyaAllah

Sunday, December 9, 2012

Erti Al Fatihah - Voices Of Ummi




  


SubhanaAllah :')
suka sangat dengar suara adek2 ni :)
seronok sangat ^_^


Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani
Segala Puji bagi Allah,
Tuhan Semesta Alam
Maha Pemurah lagi Maha Penyayang
Yang Menguasai hari pembalasan

Hanya kepadaMu (Ya Allah)
kami menyembahMu (Ya Allah)
hanya kepadsMu kami mohon pertolongan

Tunjukilah kami jalan yang lurus
(yaitu) jalan orang-orang yang Kau kurniakan ni’mat kepada mereka,
bukan (jalan) mereka yang dimurkai
dan bukan (pula jalan) mereka yang sesat


** sentiasa mulakan hari dgan sesuatu yang baik, insyaAllah :)

sincerely,
ME :D

Wednesday, December 5, 2012

Hanya Tuhan Yang Tahu - UNIC




  subhanaAllah :') suka sangat lagu ni.. insyaAllah, doa sentiasa meniti di bibir ini :'( wahhh, sedih tiba2,, mgkin kerana dugaan yg ditanggung oleh seorang sahabat saya, telah membuatkan saya lebih kuat ,, kalau sebelum ni saya terlalu leka dgan kesenangan,, namun kesusahan dia mengajar saya erti SYUKUR dalam hidup,, Terima Kasih :')


"Just Trust in His Plan "

Ku pendamkan perasaan ini
Ku rahsiakan rasa hati ini
Melindungkan kasih yang berputik
Tersembunyi di dasar hati

Ku pohonkan petunjuk Ilahi
Hadirkanlah insan yang sejati
Menemani kesepian ini
Mendamaikan sekeping hati

Oh Tuhanku
Berikanlah ketenangan abadi
Untukku menghadapi
Resahnya hati ini mendambakan kasih
Insan yang ku sayang

C/o:
Di hati ini
Hanya Tuhan yang tahu
Di hati ini
Aku rindu padamu
Tulus sanubari
Menantikan hadirmu
Hanyalah kau gadis pilihanku

Kerana batasan adat dan syariat
Menguji kekuatan keteguhan iman
insan yang berkasih

Thursday, November 22, 2012

Cara Menangani Masalah Cinta

LAGI2 CINTA ? LAGI2 CINTA ??

 **amaran KERAS : utk 20tahun ke atas sahaja

(**post ari ni, tibe2 dpat idea melalui pemerhatian) 

-khas buat kawan2 yg dah "TUNANG" private :)-

lagi2 masalah cinta ? masalah common yg dihadapi oleh semua remaja,
hmm, penulis sering perhatikan, di mana2 pon, lagi2 cinta, love, hati, jantung..
di Hot Fm, "cinta x hengat" katenya, kat fb "quote of love" , 
kat tweet hashtag #Orangsayasayang, belom masuk instagram n sgala bagai IT tu.
x nafikan, CINTA adalah fitrah, malah mgkin penulis sendiri hadapi semua tu.
tapi, sedarkah kita, masalah cinta ni amat2 membawa kepada kebaikan malah sebaliknya.
**ok readers, jgan salah sangka k. post adalah untuk perbaiki SIKIT JE ape yg dah berlaku.

IT'S DEPEND ON YOU, HOW YOU CONTROL IT

masalah" yg dihadapi kebanyakkan WANITA ;

**jenis yg nak perhatian**
1) alaa. mana dia ni, nape x text (sms *ni bahase kebanyakan remaja)
2) dia x reply msg, mesti dia dah benci, x pon, dia dah ada yg lain ? :'(
3) awak, saya ada benda nak cerita ni, boleh  x kol skarang jugak ? kalau x, kita clash *gertak

**jenis yg rimas dgan perhatian**
1) pelase, i'm buzy rite now
2) alaa, laki ni ak guna je tok belikan makanan time2 ak lapar
3) tlong lah jgan komen kat TL fb or tweet ak, nanti org nampak la ~

masalah" yg dihadapi kebanyakkan LELAKI ;

**jenis yg nak perhatian**
1) awak, I x boleh tdo, buat I gmbira boleh
2) U, hantar lah gambar, I rindu, errr -.-"
3) awak, mak kite kate, awak cantik tau *serius mak dia xde pon ckap

**jenis yg rimas dgan perhatian**
1) kol nanti, I'm depending my fren rite now ! *realtiti= GAME
2)citer lah kat kawan pompuan U, I x paham Girlish2 ni, geli lah, huh
3) hmm. eh, bukan ke tadi dah anta text, x sampai yer ? sori Uchuk *xanta pon

Haa. nampak x semua permainan2 tersebut ?? saya x kate semua orang camtu,, masalahnya kat sini, masih ramai kat luar sane yg mgkin baru saje berjinak2 dgan hal ini.. Jadi, mgkin dapat saya sediakan beberapa gudline yg mgkin boleh kita ambik, kan ? kan? yer, saya x pakar, cuma idea je ade, apa2 pon, saya hanya niat berkosngi :) saya x pernah menolak bercinta atau pon menerimanya bulat2, It's depend on you how you think it.

1 je saya nak semua tanya pada diri..  

"APA MATLAMAT AKU DGAN DIA?" 

a)adakah niat suka2 sebab bosan
b)mgisi hati yg lara
c)insyaAllah kami serius ke arah perkahwinan
d)lain2 jawapan yg x dapat diluahkan, kena pkir dulu 
**ok, take u time before u answer it :)

Anda adalah betul jika anda seperti berikut :

 situasi 1 :
-bila mengetahui status hubungan anda-

**tidak berubah serta-merta apabila sudah mengetahui bahawa seseorang menyukai anda.
cuma teros menjaga hubungan baik itu, tanpa mengabaikan tanggungjawab terhadap ibu bapa, family kerana cinta sepatutnya sesuatu yg membuat anda kpd kebaikan, bukan sesuatu yg mnjadikan anda seorang yg suka melayan perasaan, touching x tentu hala..sebaliknya, anda  sepatotnya, patot bersyukur, mgkin anda dah nmpak hala tuju anda, jadi, whatchuwant anymore ? just prepared u re self, honey :) tiada yg berubah sebenarnya, ia cuma sebahagian drpd diri anda. ini bukan masa

situasi 2 :
- jaga hubungan dgan org lain-

**
1) Ibu bapa - jika anda rasa dah bersedia untuk berkongsi dgan ibu bapa, ada baiknya, lanjutan perkara itu kepada pengetahuan parents. walaupun anda tahu, ia terlalu awal, sekurang2nya, anda x perlu takut untuk mengaku bahawa anda sudah mempunyai hala tuju. Jadi, dgan itu ibu bapa akan rasa dihargai. "Apabila seorang anak willing cerita masalah peribadinya kepada parents, maka Ibu bapa tersebut adalah berjaya mendidik anaknya"-Majalah WANITA .
2) Sahabat - jangan pernah lupakan sahabat.. serius, walaupun anda dah ada comitment lain, tapi anda juga sepatotnya luangkan masa dgan kawan. masing2 ada life kan :) *alaa, semua org dah tau bnda ni, yela,yela, x ulang.hmmm
3) Saudara-mara - ada sesetgah saudara-mara yg kuat jeles, dan akan sntiasa mahu tahu tntag anda, jadi, macam mana anda tangani ?? caranya, istigfar dulu sebelom melampiaskan kata2 pada makcik @ sape2 lah.. kesian dia, mgkin niat dia baik nak tgur kita.. itu semua masalah hati kita.

situasi 3 :
-jika anda adalah peminat laman sosial yg tegar-

**zaman dah maju, teknologi berlumba2 nak ke arah zaman2020. ni antara kebanyakkan isu yg saya dengar drpd kawan2 saya. saya paham, apabila seseorang itu dilamun cinta, semua benda dia nak bagitau, semuany nak di share.ni kes yg TERLALU kerap ok, yg biase2 tu ok lah lagi. boleh runding. tapi kan, kalau  kita cerdik, cuba kawal sikit penggunaan perkataan "cinta", "love" n soon tu kat laman sosial, sebab ape ? bukan masalahnya kita,, masalah pandangan org.. memang orang cakap, jgan pkir apa pndangan org. tapi bukankah kita tidak elok menimbulkan fitnah ?  ok. ok lah.. nak buat jugak buat lah,, tapi.. kawal sikit k, sikit je ;)
  **OK< INI ISU SANGAT SNSITIF> hehe**

 situasi 4 :
- SIAPA SAYA SEKARANG ? -

**ok, ni paling penting,, jgan kerana cinta, kita obviously. ok sekali lagi diulang OBVIOUSLY dilihat berubah.. kalau berubah ke arah yg baik x pe,, ni masalah kalau OBVIOUSLY makin worst. 
kalau dulu ikot cakap mak ayah, lpas ada cinta, tipu mak ayah..
 kalau dulu makan dgan kawan2, lpas ada cinta kepit dgan si dia xde masa dgan kwn..
kalau dulu selalu solat sunat dhuha, lpas ada dia x smpat sebab nak reply msg..
kalau dulu selalu share soal2 tazkirah, lpas ada dia semua pasal cinta..
kalau dulu selalu main dgan adek2, lpas ada cinta bilik pon x nak keluar..
kalau dulu slalu join kejubus (bhs jawa kpd gtong-ryong knduri), lpas ada dia xkluar rumah..
kalau dulu zikir 100 kali sehari, lpas ada dia tasbih cuma hiasan je..
kalau dulu wallpaper laptop gmbar family, lpas ade dia gmbar penuh 1 folder dia je..

ada x salah satu drpd kat atas tu dihadapi oleh anda ? kalau ada, u have do somthing, sayang.. yg sebaiknya,

kalau dulu ikot cakap mak ayah, lpas ada cinta, lebih rjin tlong mak ayah*masak for future..
kalau dulu makan dgan kawan2, lpas ada cinta pndai bahgi masa *sebaiknya jgn kerap jumpe..jaoh tu ok jugak. kalau dekat tu, pndai2 jage iman n hati..
kalau dulu selalu solat sunat dhuha, lpas ada cinta..
selebihnya, pndai2 lah inversekan.. jgan inverse totally pon x pe. sekurang2nya, ada effort :)

Baiklah, apa yg saya cuba sampaikan sebenarnya, jadikan ia sebagai 1 hala tuju anda.
Sebab, everyone have their own love story..
Semua orang x same lukisan Ilahi tu.
Bila dah tahu siapa dia, byak2 kan berusah kpd kebaikan. 
Tambah skill2 hdup tu, ingat 1 je,, kalau selalu sangat, bosan nanti.
Tapi, it's depend on you lah kawal ia. ada org main game GARENA hari2 x bosan,
jadi, apa2 pon, suka hati lah mcm mana anda arrange sesuatu tu.. perbaiki mana2 yg patot.
Iman manusia ni turun naik. x sntiasa naik dan x sntiasa turun. kita bukan maksum..
 yg paling pnting, byak2 kan doa untuk ke arah itu :) semoga segalanya dipermudahkan ^_^

*** Jangan lupa improve SOLAT anda :) bukan masalah umur, kerana ilmu itu spanjang usia. cuba hafal erti bacaan dalam solat anda tu. Sebab apa ? apa2 yg cuba kita ulas pon, akhirnya mesti berbalik pada Allah :') SubhanaAllah.. **SOLAT ITU TIANG AGAMA**

memang mudah untuk menulis, membaca dan berbicara namun perkara paling sukar adalah WHERE AM I ?? -bukan hasil yg kita lihat, tapi usaha..
Buat yg x sabar nak jadi ibu :)
 semoga kita bukan mnjadi remaja biasa2, jadilah remaja yg sentiasa mnjaga hati .. ayuuh !!

sincerely,
ME :'D
I just try to motivated myself.
I hope all of this are not wrong..
Allah, walaupun picisan penulisan ku ini, aku harap, dapat menggerakkan beberapa hati sahabat2 ataupun diri aku sendiri. amin.











Sunday, October 21, 2012

SETIA

walau badai mendatang, ingatlah, cuba setia,
kalau kita xnak di pihak lain main lain, kita pon kena setia ,
insyaALlah :')





SESEORANG YANG BILA BERSAMA RASA TENANG, ITULAH PILIHANNYA,.

sincerely,

ME :D 

Tuesday, October 9, 2012

Dugaan

Terkadang, aku lelah dengan dugaan ini.
aku manusia, yg hanya mampu berdoa..
Sedang ak merancang, dan Allah yg menentukan..

AKU masih muda dalam MEMBUAT KEPUTUSAN :'(



sincerely,
ME
aku x patot persoalkan mengapa aku yg dipilih untuk dugaan ini :'(

Sunday, September 30, 2012

WHAT TEENAGE NEED TO KNOW..

DEAR ALMIGHTY....


please hear me, Allah :') I just hope,, you can save my future-imam-to-be..I don't know who and when.. Even we are not meet yet or we are already meet and we did'nt know, I just hope, you will give us the best first meet.. and the best last ending . make us till Jannah :D *in the right time and the right way


**dugaan paling besar bagi jiwa, hati, Iman REMAJA adalah masalah CINTA.. susahnya nak jaga hati ni**


sometimes, I keep thinking... why ? how? who ? and when ? but, when I am realised that I am such wasted my time keep thinking about it, so I make a decision to just stand confidentally and say 

 "HEY SHASHA,relaks boleh x ? the time will come jugak,ok. haha, ok,ok" 
-just talking wif myself.. 

rindunya mereka :') tengah2 3 pagi ni, bila saya dok study UAK. rindu pada family,, sebulan lebih dah x balik rumah, :')
aku kena jadi bunga untuk pementasan senior nanti,, senior ade teater, dan aku jadi BUNGA :D wish us luck for this wednesday nite ^_^
 
**sometimes, when we are always and keep reading fairy tale love story,, we can't go through in the reality. so, don't LIFE in ur fantasy, fren !! Let's we make our own reality story :)



sincerely,
ME :D
**quiet jealous when saw my fren got their happiness. 
It's ok, I will wait :)
*ulang2 dengar lagu MAHLIGAI KASIH<< fav nasyid :)

Tuesday, September 25, 2012

Dear Almighty :')

"Don't choose the better person,choose the person that makes you a better person"

 

sincerely,
ME :D 

Wednesday, September 19, 2012

Hanya Tuhan Yang Tahu - UNIC

Projek Lapangan Kurikulum di Sek Keb Felda Mata Ayer, Padang Besar , Perlis



"aku x nak gariskan untuk ko jadi itu atau ini, yang paling penting, aku suka bila ko jadi diri ko sendiri :)"
-quotes by fren :) -



sincerely,
ME
menahan itu sukar, namun kesannya cukup indah :')
what can I say, i just LOVE this ^_^

Friday, September 7, 2012

2 weeks without


1 perjanjian.
1 ikrar,
1 perubahan,

Dalam proses mengejar cita-cita,
Aku diulit resah gulana,
namun doaku xpernah putus,
kerana aku,
hamba biasa.


**2 weeks without, there's nothing to wait, nothing to think, just proceed my life, like usually,,


Just hope all is well ^_^




sincerely,
ME
*waiting is quite hurting :')
but it's keep me trying,
to be somebody :)

Friday, June 15, 2012

Teuku Wisnu ft Shireen Sungkar - Cinta Kita (Cinta Fitri)




I LOVE THIS SONG VERY MUCH :')
Mengisahkan cinta sepasang suami isteri :) 
tulus je cinta dorang,
KESIHATAN selalu menjadi penghalang sebuah percintaan.
hmm :')

*ari khamis lepas, 14 june, bufday saya, dan i already know it. Alhamdulilah, finally :')

sincerely,
ME

Friday, May 11, 2012

Bagaimana Hakikat cinta yang sebenar ?

Cinta ibarat kupu-kupu ,
Makin dikejar makin menghindar.
Tapi bila kita biarkan ia terbang ,
Ia akan menghampiri tanpa kita sedar.


Cinta kadang membahagiakan ,
tapi kadang juga menyakitkan.
Tapi cinta itu jadi istimewa bila kita berikan pada seseorang
yang layak menerimanya.


Jadi usah bimbang.
Tenang saja.
Jangan terburu-buru ,
Allah tahu apa yang terbaik untuk hamba-Nya.

pilihan anda dan pilihan saya (^_^)
renung2kanlah ♥

Masalah remaja yang biase berlaku ,
sincerely,
ME =.=

Thursday, April 26, 2012

antara saat yang gentar untuk lalui :')


Jujur saya katakan, setiap insan yang bernama gadis, memang menantikan 3 ayat keramat daripada seorang lelaki yang dianggap sebagai pemilik tulang rusuknya,
bukanlah perkataan "I Love You"
tapi, "Jadilah Isteri Saya"


Ya, semua wanita, mahupun gadis, even yang "rock2" style pon, mane ade mereka bercinta sebab nak suka2 je, mesti sebab nak sampai ke jinjang pelamin,,



Jadi,, cuma 1 pandangan pada saya, buat lelaki,,
"jangan mudah luahkan isi hati pada wanita, kenalilah hati budi wanita tu betul2, rasa dah conform, baru bagitau isi hati tu,
 bukan tgok dia cantik @ baik, teros bagitau dia, yang suka x dia, 
tu satu penganiyaan terhadap wanita, "

SEKALI UNGKAPAN TU DIUCAPKAN, 1000 HARI WANITA AKAN MEMIKIRKAN, benda tu bukan main2, PLEASE,  

*wanita suka dicintai, bukan dimainkan , serius 


sincerely,
ME -.-





Friday, April 6, 2012

just share

"Perkara paling sweet ialah ketika dua orang saling rindu, namun tidak berkomunikasi, tetapi keduanya saling mendoakan di dalam sujudnya masing-masing.” ♥ :)
sincerely,
ME <3 = ??

Sunday, December 18, 2011

cerita drama ?



bismillahirrahmanirrahim..
salam bloggers..
i just wanna to share something,,
imagine, when your close fren,, had a heavy disease, what will you feel towards dia?

nak share 1 cerita yang mgkin aku baca ?
atau aku dengar ?
atau aku sendiri lihat?
just up to you to decide it,,

******STORY START********
one fine day, Alisa mendapat panggilan daripada sahabatnya, mengkhabarkan bahawa, sahabatnya Aizat, sudah tidak dapat melihat agy seperti normal ... Aizat yang dulunya, seorang yang sangat aktif, laki yang nakal, bersosok sedrhana.. kini, dikhabarkan kepadanya, Aizat bukan lagi seorang yang nakal seperti dulu.. tubuhnya membesar kerana effect kepada ubat.. dia mula menjadi seorang yang suka menyimpan rahsianya sendiri. tanpa mahu others risau tentang dia... status2 di facebooknya juga banyak berubah.

Dalam keadaan itu. Alisa yang sememangnya tidak pernah rapat dengan Aizat, cuba untuk hadir sebagai sahabat yang dapat menggembirakan hati sahabatnya itu.. dengan harapan, dapat menjadi pendamping sahabatnya ketika dia diperlukan ....



i dunno how to explain more about it..

THE DRAMA STORY ARE REALLY222222 PITIFUL !

dia perlukan sahabat untuk menenangkannya,, mari sahabat2, kita bantu sahabat kita yang dalam kesusahan, easy right ?!

YA Allah, jika aku di tempatnya,
adakah aku mampu menempuhi hidup, segala2nya tanpa penglihatanku ?
YA Allah,
tabah sungguh hatinya,,
bagaimana dia yang bergelar pelajar menghadapi kehidupan sehari-harinya?
bagaimana dia boleh menyembunyikan perasaan sedihnya?
Apakah rahsia IMAN nya hingga dia boleh diuji sebegitu rupa YA Allah ?
ALLAH....
kau kuatkanlah hatinya,,
semoga dengan dugaan ini, dia lebih dekat dengan MU, Ya Allah,,

(*sebak kat dada, x mampu nak tulis lagi, buat dia, si watak dalam DRAMA tulisan ILLAHI,,
, please,, BE STRONG ! :'))
buat sahabat ;


 
recite Quran in daily life :)

sincerely,
ME
for you that really strong in your LIFE,
I am really admired your strongers,
and your strength
may Allah show you the hikmah behind the faith :')
I love Your Characteristics, and I love the WATAK in that tulisan ILLAHI .

Sunday, April 3, 2011

ATAS NAMA CINTA :)


Atas Nama Cinta

Album : Tika Itu
Munsyid : UNIC
http://liriknasyid.com

Tika mata
Diuji manisnya senyuman
Terpamit rasa menyubur harapan

Dan seketika
Terlontar ke dunia khayalan
Hingga terlupa singkat perjalanan
Tersedar aku dari terlena
Dibuai lembut belaian cinta

Rela aku pendamkan
Impian yang tersimpan
Enggan ku keasyikan
Gusar keindahannya
Merampas rasa cinta
Pada Dia yang lebih sempuna

Bukan mudah
Bernafas dalam jiwa hamba
Dan ku cuba
Menghindarkan pesona maya
Kerna tak upaya ku hadapinya
Andai murka-Nya menghukum leka

Diatas nama cinta
Pada yang selayaknya
Kunafikan yang fana
Moga dalam hitungan
Setiap pengorbanan
Agar disuluh cahaya redha-Nya


Biar sendiri hingga hujung nyawa
Asal tak sepi dari kasih-Nya
Kerna sesungguhnya hakikat cinta
Hanya Dia yang Esa

Saratkan hati ini dengan cinta hakiki
Sehingga ku rasai
Nikmat-Nya
Syurga-Nya
Cinta-Nya